Jaka jest idealna długość artykułu pod SEO? Czy Google woli długie, czy krótkie artykuły? Które z nich są wyżej w rankingu?

Krótka odpowiedź: brak odpowiedzi. Niewłaściwe pytanie.

Długa odpowiedź:

Co liczy się dla Google'a

Pewne badania sugerują, że Google bierze pod uwagę długość treści. Najpopularnejsze z nich, pochodzące z serpIQ, ma jednak już kilka lat (a to bardzo długo w SEO) oraz nigdy nie było jednoznaczne. Problemem tego i innych badań zawsze była niemożność wyodrębnienia tylko jednego czynnika do badań. Stąd też nigdy nie wiadomo, jak bardzo dany czynnik jest decydujący, o ile w ogóle jest brany pod uwagę.

Mimo to możemy przyjąć, że Google z dwóch niemal jednakowych artykułów, na ten sam temat, z taką samą gęstością słów kluczowych, na poza tym identycznych witrynach itp. itd. woli ten nieco dłuższy. Lecz długość daleko nie jest jedynym czynnikiem, inne to:

  • Współczynnik CTR (ilość kliknięć / ilość wyświetleń w wyszukiwarce)
  • Bezpośrednie wejścia na stronę (przez wpisanie adresu www, a nie do wyszukiwarki)
  • Odwiedziny ponowne (czy, i ile razy użytkownik powraca do artykułu)
  • Artykuł / strona w zakładkach w Chromie
  • Polecenia na mediach społecznościowych

Suma powyższych zapewne jest ważniejsza od samej długości contentu. Jak osiągnąć dobre wyniki w tych dziedzinach?

Skup się na ludziach!

Przede wszystkim przestań skupiać się na algorytmach Google'a. Ludzie szukający informacji będą wdzięczni za treściwe odpowiedzi. Wiadomości z ostatniej chwili też powinny być krótkie. Inna audiencja bardzo doceni rozbudowane wpisy na wiele tysięcy znaków - są w końcu ludzie, których urzekają opisy przyrody w Nad Niemnem. Ale długość to nie zaleta sama w sobie, unikaj więc grafomanii, czyli nadmiernego rozwlekania tematu.

Pisz ciekawie. Uważaj na styl, gramatykę i ortografię. Zostaw napisany artykuł na noc, przeglądnij go na świeżo, popraw, i dopiero opublikuj. Zwróć też uwagę na te wskazówki.

To ludzie czytają, nie Google. To ludzie subskrybują, wybierają, kupują. Jeżeli inwestujesz w content marketing tylko z myślą o poprawieniu reputacji u Google'a, a nie mając na uwadze ludzi i ich potrzeb, to po prostu wybierz AdWords. Bynajmniej nie zniechęcam - dobrze robiony content daje niesamowite wyniki