Czy i jak blog pomaga biznesowi? Pisanie artykułów nie jest takie trudne, ponadto odpręża, pomaga się wyrazić i może stać się prawdziwą pasją - a poniżej omawiamy w jaki sposób prowadzenie bloga wesprze Twoją działalność.

Blog na stronie może wspomóc biznes na kilka sposobów:

  • Tworzy popyt
  • Wyróżnia
  • Pozycjonuje
  • Podnosi ruch
  • Skłania do decyzji
  • Dalej angażuje

Omówmy je bliżej.

Blog tworzy popyt

Niektóre blogi są nastawione na rozwiązywanie problemów. Do tej kategorii zdecydowanie zaliczają się blogi związane z prawem, finansami i księgowością. Ich wpisy łączą zmartwienia czytelników z rozwiązaniami proponowanymi przez firmę, co jest dobre.

Wszelako inną strategią jest stymulowanie potrzeb wśród internautów, którzy sami nie do końca jeszcze wiedzą, czego chcą. Dotyczy to z pewnością blogów związanych z przemysłem odzieżowym, spożywczym i kosmetycznym. W takim wypadku opłaca się włożyć dodatkowy wysiłek, by artykuły były przyjemne w czytaniu. Wchłaniając coś dla rozrywki łatwiej jest odnaleźć w sobie nieznane wcześniej potrzeby. Obecnie mężczyźni na całym świecie kupują brylanty swoim wybrankom, a jest tak dzięki znakomitej kampanii content marketingowej, prowadzonej od poprzedniego stulecia.

Czy jednak to, że ktoś przeczyta wpis przyniesie nam jakieś wymierne korzyści? Otóż jest taka duża możliwość, a to ponieważ

Blog wyróżnia

Dobre sprzedanie usługi to klucz do sukcesu. Sucha informacja o tym, co jesteś w stanie zaoferować, może nie wystarczyć, bo w erze szybkiego porównywania ofert klienci wolą konsulować się z tymi, którzy są w ich oczach specjalistami.

Zainteresowany nie musi przeczytać nawet jednego akapitu, by nabrać większego zaufania. Sam fakt istnienia blogu dowodzi, że firma ma coś do powiedzenia. Ta świadomość tworzy autorytet.

Oprócz autorytetu w oczach ludzi blog tworzy też autorytet w oczach Googla, słowem

Blog jest dobry dla SEO

Treść strony jest jednym z ważniejszych czynników, które bierze pod uwagę Google określając jakość strony. Wypełnij blog z artykułami z właściwymi słowami kluczowymi i podziwiaj, jak to działa. Świeże wpisy mają pewien plus nad starszymi, stąd też należy dbać o regularne publikowanie treści.

Wysoka pozycja w Google'u jest ważna, gdyż wiąże się z tym ruch.

Blog podnosi ruch na stronie

Ludzie szukają w internecie informacji i rozrywki. Jeśli po tytule Twojego artykułu odniosą wrażenie, że może spełnić którąś z tych potrzeb, to spróbują go przeczytać. Dobre olinkowanie wewnętrzne skieruje przybysza do innych części bloga.

Więcej odwiedzających to dobra rzecz sama w sobie, lecz tak pozyskany ruch jest cenniejszy niż zwykle, bowiem

Blog skłania klientów do decyzji

Czytelnik bloga jest Twoim uczniem. Dobrowolny uczeń w sposób naturalny nabiera do nauczyciela zaufania. W ten sposób możesz kształtować swojego idealnego konsumenta. Ostatecznym bodźcem do dokonania transakcji może być dla kogoś zachęcający artykuł.

Historia i więź między firmą a klientem się na tym nie kończy, a to dlatego, że

Blog angażuje

Zadowolony klient może na blogu znaleźć kolejne pomysły na wydanie pieniędzy.

Blog daje powód do regularnego odwiedzania strony w poszukiwaniu informacji. Ogromnym sukcesem jest, jeśli czytelnicy wchodzą na firmowego bloga dla rozrywki. Osiągając taki poziom, tworzymy własną lojalną społeczność.

Bloga można pisać samemu. Można też wynająć w tym celu firmę zajmującą się SEO. Tak czy inaczej, jeśli poważnie podchodzisz do swojej prezencji w sieci - zainwestuj w bloga!